GA4 eCommerce-Tracking

Τι είναι το GA4 eCommerce Tracking και γιατί αποτελεί θεμέλιο για το Digital Marketing

GA4 eCommerce tracking είναι η παρακολούθηση όλων των events που σχετίζονται με μια αγορά, από το view_item (όταν ανοίγει η σελίδα ενός προϊόντος) μέχρι το purchase (όταν ολοκληρώνεται η αγορά).

Είτε ο developer, είτε το συχνότερο κάποιο plugin θα στείλουν την πληροφορία στο dataLayer μέσω της μεθόδου push και πάντα βασισμένη στα standards που ορίζει η Google.

Στον Google Tag Manager φτιάχνουμε τα κατάλληλα TAGS ώστε ο GTM να στείλει πληροφορία στα GA4 είτε στα ad platforms για κάθε eCommerce event.

Σε ένα κλασικό website τα πιο συνηθισμένα events που κάνουμε track, με σκοπό να τροφοδοτήσουμε την διαφημιστική πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε, είναι του τύπου LEAD. Κάποιος επισκέπτης συμπληρώνει μια φόρμα επικοινωνίας, ενδιαφέροντος, εγγραφής σε newsletter και μετατρέπεται από απλός visitor σε LEAD.

Στα eShops όμως, ο επισκέπτης κάνει μια αγορά και έτσι μετατρέπεται σε ΠΕΛΑΤΗ. Πράγμα που είναι και το βασικό ζητούμενο κάθε εταιρείας που δραστηριοποιείται στο eCommerce. Εδώ τη λύση θα δώσει το GA4 eCommerce tracking.

Ποιός θέτει τα standards για το eCommerce Tracking?

Τα standards τίθενται από την Google

Οι παραπάνω σελίδες αποτελούν τον οδηγό για την υλοποίηση κάθε σχετικού project με GA4 eCommerce Tracking.

Μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες αναλύσεις που έχουν γραφτεί υπάρχει στο blog του Simo Ahava: GOOGLE ANALYTICS 4: ECOMMERCE GUIDE FOR GOOGLE TAG MANAGER

Πού μπορώ να δω κάποια reports για να καταλάβω τη χρησιμότητα του eCommerce Tracking?

Η Google προσφέρει αναλυτικό dοcumentation και demo account:

Αναζητάτε κάποιο Course?

Η Knowcrunch προσφέρει το Masterclass in Google Tag Manager που καλύπτει όλο το φάσμα του GTM με λεπτομερείς αναφορές στο GA4 eCommerce Tracking.

Πού αποθηκεύεται η πληροφορία ώστε να ειναι διαθέσιμη στο Google Tag Manager?

Στο dataLayer, προφανώς.

Όταν βρισκόμαστε στη σελίδα ενός προϊόντος, το Data Layer γνωρίζει ποιό προϊόν βλέπουμε, τι τιμή έχει, τι άλλα χαρακτηριστικά έχει (χρώμα, βάρος, μέγεθος κοκ). Η πληροφορία αυτή αποθηκεύεται σε ένα σύνθετο Javascript object.

Από τη στιγμή που το Data Layer αποκτήσει την κατάλληλη πληροφορία, ο Google Tag Manager την χρησιμοποιεί με τον τρόπο που γνωρίζει καλά, δηλαδή τη στέλνει σε υπηρεσίες όπως τα Google Analytics, το Faceboook κλπ με τελικό στόχο τις περισσότερες φορές το optimization μιας διαφημιστικής καμπάνιας.

Τι αλλαγές χρειάζονται στον Google Tag Manager?

Στις περισσότερες περιπτώσεις ένα βασικό tag αρκεί (ανεξάρτητα από ποιά eCommerce πλατφόρμα χρησιμοποιούμε):

Ο trigger έχει τη μορφή

Εδώ με regex matching καλύπτουμε όλα τα events που “περιέχουν” κάποια λέξη ανάμεσα στα slashes

Για μεγαλύτερη ακρίβεια με χρήση anchors ^ and $

^(select_promotion|view_promotion|begin_checkout|add_to_wishlist|view_cart|remove_from_cart|add_to_cart|view_item|select_item|view_item_list|purchase|add_payment_info|add_shipping_info)$

Για να λειτουργήσει βέβαια το tag, προϋπόθεση είναι οτι με κάποιο plugin έχει σταλεί στο dataLayer η πληροφορία όπως ορίζεται από τα specs της Google.

Ακολουθούν βασικές οδηγίες για κάθε πλατφόρμα.

Woocommerce

Εδώ θα χρησιμοποιήσουμε το GTM4WP WordPress plugin από τον Thomas Geiger. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό και πολύ δημοφιλές free plugin που εκτός από την εγκατάσταση του GTM προσφέρει (μεταξύ άλλων) και πλήρες integration με Woocommerce.

Αναλυτικός οδηγός είναι διαθέσιμος εδώ.

Magento

Η ενδεδειγμένη μέθοδος είναι η εγκατάσταση κάποιου commercial plugin

Shopify

Η ενδεδειγμένη μέθοδος είναι η εγκατάσταση κάποιου app από το Shopify Store

Πώς θα ξέρω ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε με επιτυχία?

Η διαδικασία είναι πράγματι σύνθετη και απαιτεί διεξοδικό testing που δεν πρέπει να παραλείπεται ποτέ.

Το λιγότερο που πρέπει να κάνουμε είναι ένα πλήρη κύκλο της αγοράς ενός προϊόντος με τη διαδικασία PREVIEW και να τσεκάρουμε οτι

  • τα events και τα TAGS γίνονται fired σωστά
  • στο dataLayer υπάρχει η σωστή πληροφορία, συγκρινοντας την με τη σελίδα που βλέπουμε (για παράδειγμα αν έχουμε ένα προϊόν στο καλάθι, θα πρέπει να το βλέπουμε στο dataLayer)
  • Τα Analytics λαμβάνουν το event και τις επιπρόσθετες παραμέτρους (χρησιμοποιώντας το Admin → Debug View )

Γιατί το GA4 eCommerce Tracking αποτελεί θεμέλιο για το Digital Marketing?

  • γιατί παρέχει την πληροφορία που χρειάζεται για τη δημιουργία των Monetisation Reports
  • γιατί ορίζει τα events βάσει των οποίων μπορούμε να στείλουμε πληροφορία στις διαφημιστικές πλατφόρμες
  • γιατί προσφέρει πληροφορία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από 3rd party πλατφόρμες (πχ Criteo), ορίζοντας τα standards για τη διαδικασία αγοράς

Αναζητάτε κάποιο Course?

Η Knowcrunch προσφέρει το Masterclass in Google Tag Manager που καλύπτει όλο το φάσμα του GTM με λεπτομερείς αναφορές στο GA4 eCommerce Tracking.

Credits

Image source: Google Demo Account – Google Analytics 4 property: Google Merchandise Store (web data)

Shopping Cart
Scroll to Top