Understanding Server-Side Tagging in Google Tag Manager

Τι είναι το Server-Side Tagging και γιατί είναι τόσο σημαντικό

Το server-side tagging είναι μια τεχνική του Google Tag Manager που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη. Στο server side tagging εκτός από τον κλασικό browser container χρησιμοποιούμε ακόμα έναν, τον server container, ο οποίος δεν ζει στον browser αλλά σε κάποιους Cloud Servers, συνήθως στο Google Cloud ή σε συναφείς υποδομές.

Στο server side tagging η πληροφορία δεν αποστέλλεται κατευθείαν στον εκάστοτε provider (Google Analytics, Facebook κλπ) από τον browser. Αποστέλλεται στον server container και αυτός με τη σειρά του, αφού την επεξεργαστεί, τη διαβιβάζει σε έναν ή περισσότερους providers (data stream consolidation).

Αφού ο φόρτος της επεξεργασίας των δεδομένων μετατίθεται στον server, όχι πια στον browser, η σελίδα μας γίνεται ελαφρύτερη και ασφαλέστερη. Αυτό είναι από μόνο του πολύ σημαντικό, αλλα δεν είναι το μόνο ούτε το σημαντικότερο.

Το σημαντικότερο είναι ότι η πληροφορία που θα φτάσει στις διαφημιστικές πλατφόρμες από τον server container είναι πληρέστερη κάτι που ευνοεί καθοριστικά το targeting, το retargeting και γενικά τα αποτελέσματα της καμπάνιας.

Βασικές έννοιες

Η σημαντικότερη οντότητα στo server side tagging, είναι ο “Client”.

Tags, triggers και variables ήταν οι βασικές δομές στον κλασικό browser container. Υπάρχουν και εδώ, αλλά εδώ ο κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι οι Clients. Όπου client είναι η οντότητα που υποδέχεται το request που φτάνει στον server και συνήθως με τη βοήθεια κάποιων tags την διαβιβάζει στον κατάλληλο provider.

Το βασικό concept είναι ότι χρησιμοποιούμε ένα μόνο tracking method στον browser (συνήθως τα GA4) και τα διαβιβάζουμε στον server. Εκεί η πληροφορία αυτή επεξεργάζεται και αποστέλλεται όχι μόνο στα Google Analytics, αλλά και στους άλλους providers, συνήθως διαφημιστικές πλατφόρμες (Google Ads, Facebook, TikTok κλπ). Η τεχνική αυτή συχνά αναφέρεται ως data stream consolidation.

Υποστηρίζουν όλες οι πλατφόρμες (vendors) server side tracking?

Όχι ακόμα, αλλα σύντομα. Google Analytics (προφανώς), Google Ads, Facebook και TikTok είναι οι πιο βασικές, υπάρχουν και unofficial υλοποιήσεις για τις υπολοιπες.

Μια πλήρης λίστα υπάρχει εδώ: What platforms support Google Tag Manager server-side tagging

Αναζητάτε κάποιο Course?

Η Knowcrunch προσφέρει το Masterclass in Google Tag Manager που καλύπτει όλο το φάσμα του GTM με λεπτομερείς αναφορές στο Server-Side Tagging.

Πλεονεκτήματα

  • Η σελίδα μας γίνεται ελαφρύτερη
  • Το website μας γίνεται ασφαλέστερο
  • Περιορίζονται σημαντικά οι ad blockers
  • Διευκολύνει δραστικά το First-party cookie context
  • Έχουμε έλεγχο του ποια πληροφορία θα πάρει στους providers, άρα καλύτερα αποτελέσματα στις καμπάνιες

Μειονεκτήματα

  • hosting cost για τον server container
  • technical knowledge είναι απαραίτητη
  • το debugging είναι σαφώς πιο δύσκολο (PREVIEW σε 2 containers)

Πού μπορεί να γίνει το hosting του server container?

  • Google Cloud
  • Stape.io
  • Amazon AWS
  • Microsoft Azure
  • θεωρητικά σε οποιοδήποτε server

Cookie Consent

Το server-side tagging δεν είναι “μέθοδος για να παρακάμψει κανείς το user consent” όπως λανθασμένα πιστεύουν μερικοί. Το consent εξακολουθεί να είναι απαραίτητο στον browser.

Επίλογος

Εχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα πολύ δυναμικό πεδίο γνώσης αλλά και εφαρμογών. Οι αλλαγές θα είναι θεαματικές τα επόμενα χρόνια. Θα αποτελεί κεντρικό ζήτημα στο χώρο του Technical marketing και προφανώς του Digital Marketing.

Αναζητάτε κάποιο Course?

Η Knowcrunch προσφέρει το Masterclass in Google Tag Manager που καλύπτει όλο το φάσμα του GTM με λεπτομερείς αναφορές στο Server-Side Tagging.

Shopping Cart
Scroll to Top